Smarriga fullkornslimpor!

Fick precis förfrågan från min svägerska om jag kunde dela med mig av mitt recept till smarriga fullkornslimpor och det är klart jag gör det. Det är inte mitt eget recept, har fått det av min kompis Cattis för länge sedan. Men jag har bakat mååååånga såna limpor sedan dess. Lätt och enkelt! Inget kladd på fingrarna och behöver inte jäsa. Kan det blir bättre? Nej, jag tror inte det. Håll till godo, här kommer det: Fullkornslimpor 4 dl vetemjöl 3 dl grahamsmjöl 1 dl rågmjöl 1,5 dl havrekross 1 dl vetekli 0,5 dl linfrö 1 tsk salt 3 tsk bikarbonat Rör ihop och blandas med 6-8 dl filmjölk och 2 dl sirap. Grädda i två smorda och bröade formar i 175grader ca 55-60 minuter. Mums! Ibland blandar jag i nötter, t ex valnötter, och torkad frukt som aprikoser och fikon. Jätte gott, tycker jag! Lycka till nu, kram Moni!

Din kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0