Ny familjemedlem



Hej!

Kolla kolla, vi har fått en ny familjemedlem. Får jag lov att presentera Mr Rambo Strandljung. Rambo är född på självaste Lucia-dagen. Han blev med andra ord 12 veckor i tisdags. Han har bott i 4 veckor hos oss. Den lycklige ägaren heter Rasmus, men vi andra i familjen delar självklart glädjen och ansvaret med Rasmus. Just nu när jag skriver så är Rasmus i garaget, där gillar Rambo lite sisådär att vara, så han ligger bredvid mig här i soffan och sover nu. Så mysigt och rogivande.

Annars då? Jo, jag vet att det var i julas senast jag skrev. Vad har vi gjort? Massor! Det tråkiga och som har tagit mycket av min energi är att min fina goa pappa har blivit så sjuk i sin alzheimers att vi i julas insåg att han inte kan bo hemma längre. Mamma orkar inte längre sköta honom. Så mycket tid och energi har gått åt till att installera honom på sitt nya boende, hälsa på där och ta hand om mamma så att hon inte känner sig ensam och ledsen. Allt har gått bra, men varit ledsamt så klart. Är så glad för alla goa vänner och familj jag har som ger mig så mycket stöd och styrka när jag behöver. Tack till er alla, ni vet vilka ni är så jag behöver inte nämna era namn.

Rasmus har slutat skolan. Tredje och sista året på gymnasiet. Ja, det var synd, men efter mycket vånda och bråk här hemma så har vi accepterat faktum och vi har en glad kille här som har 2 jobb och dessutom köpt sig sin hund och har mycket tid för sina bilaffärer. Synd att vi blev blåsta på en studentskiva här på Dansbanevägen i juni som jag laddat mycket för.

Fest hade vi däremot i lördags. Micke fyller ju år i år. 12 år blev han 29:e februari. Så i lördags hade vi kalas. Hade hoppats på pulkrace med gulaschsoppa och öl i vår backe här på tomten. Gulasch och öl blev det, men inte i pulkabacken utan det blev Mickes speciallekar. 35 vuxna och 12 barn kom och delade vårt firande. Så kul att träffa alla. På natten var det 7-8 minus, men vi var några tappra som höll ut nere i växthuset med gasolkaminen på och lite vin/öl innanför västen och musik och dans som värmde oss. En härlig eftermiddag och kväll i goda vänners lag. Kan inte bli bättre! Vilken skatt i livet att ha så goa vänner! Tack alla ni som kom!

Det var en liten uppdatering på hur vi har det här hemma. Jo, nu kom jag på en sak. Jag har ju startat en bakcatering. Marängens Hembageri. www.marangenshembageri.n.nu Jag har lite beställningar varje vecka och det är jätte kul. Jag älskar ju att baka och det känns kul att kunna glädja andra med lite hembakt. Nu kom jag på att jag har beställningar på surdegslimpor så det är lika bra att kila iväg och sätta en deg.

Ha en jätte skön helg! Tusen kramar och kärlek till er från Moni Maräng!

Din kommentar
Postat av: Åsa Arvidsson

Hej Moni!

Roligt med en uppdatering. Det som glädjer mig mest är att ni fått en liten ny familjemedlem med hårig kropp och skitiga tassar :) Nu ska du se att det kommer bli mycket roligar att städa när det syns att man gjort något.

Kram <3

2012-03-13 @ 11:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0