Lite passé nu, men här kommer lite bilder från hur vi hade det hemma i jul!



Hjärtat är i metall och fint i sig, men jag julpiffade det med lingonris och ett rött sammetsband. Kökssoffan har vi ärvt från Mickes mormor som tyvärr gick bort i februari 2010, nästan 94 år gammal. Men titta vad fin den är och vi är så glada att ha ett så fint minne hemma hos oss från en fantastisk och kärleksfull människa - gammelmormor Elsa - som inte gick annat än älska. Är så glad att jag fick lära känna henne och ha henne som min extramormor i 22 år. Kristallkronan har jag julpiffat med lite fusklummel. Lummel är ju fridlyst och svårt att hitta, så det fick bli denna istället. Vet ni att det finns en ljungsort förresten som växer ofta nära vatten. Och vet ni vad den heter? Strand Ljung = Strandljung. Visst är det coolt! Sista bilden är från en morgon före jul när jag stod och skurade badrummet och det knackade på dörren och vi fick träffa vår nye släkting Rufus. Tack Eva för att du delar med dig av bröderna Fluff till oss.

Din kommentar
Postat av: gUllis

Det är kanske därför man är så vansinnigt förtjust i vattnet, havet, stränder? med tanke på strand ljung :)

Inte illa heta samma som dig OCH en växt.

Ha en underbar helg kusin, min går i studerandets tecken.

KRAM

2011-02-11 @ 10:03:22
Postat av: Cattis

Ni har helt underbart fint året om, jag känner verkligen HARMONI när jag är hos er!! Både inredningsmässigt och hela familjen som personer :)

2011-02-11 @ 10:19:10
Postat av: Moni

Tack, vad gulliga ni är! Kul att ni kikar in här ibland. Love You! Puss Moni

2011-02-11 @ 11:17:18
Postat av: Nettan

MYYYSSS!



kramen!

N

2011-02-11 @ 13:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0