Jul i vårt hus!

Hej!

Nu börjar det dra ihop sig. 18 dagar kvar till julafton. Börjar faktiskt få lite julkänsla nu i alla fall. Har pyntat inne och ute ligger det faktiskt ett tunt lager med snö och det är lite frostigt sådär. Mysigt!




Nejlikor. Det är tantvarning, har jag hört, när man börjar tycka om nejlikor. Jaha, då är jag tant för jag gillar nejlikor.




Den fina ljuslyktan som jag fick av min brorsson Fredrik julen för 2 år sedan. Den ger så mysigt sken. Den tänder vi varje kväll. Och så tänker vi på Fredrik förstås. Hoppas han besöker oss även denna jul.

Titta vilken fin snöflinga! Jag fick den av min kära Ullis-Gullis när vi hade oktoberfesten. Den har hängt i växthuset sedan dess, men nu fick den komma in i huset och sprida kärlek och skönhet här inne. Precis som sin givare: vacker och kärleksfull.



Adventsstjärnan som gammelmormor gjort för många år sedan. Den brukar turnera runt i vårt hus på jularna. Denna jul sprider den ljus i vårt sovrumsfönster.



Lisa har gjort en julkalender åt oss. Visst är den fin! Lika spännande varje dag att öppna en lucka.



Igår kväll bakade Lisa och jag ca 150 pepparkakor.



Lisa provsmakar så att degen är ok! :)

Hoppas ni alla myser där hemma och julpysslar och mår gott. Julen brukar tyvärr vara en stressig tid för många. Försök att prioritera bort onödiga saker och göra fler mysiga saker istället. Umgås med människor du tycker om och som ger dig energi. Lätt sagt, jag vet, men försök. l

Sänder er varma julkramar från Moni

Din kommentar
Postat av: Carina

Vad fint du/ni har gjort! Hoppas att ni får en riktigt lugn o mysig jul! Kram Carina

2011-12-07 @ 11:14:09
Postat av: Ullis

Undrar om det är här jag ska skriva, detta är alltså ett test

2011-12-07 @ 16:41:39
URL: http://harmonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0