Vilken härlig vårdag!



Mycket vår och vänskap på min blogg nu! Men visst är det härligt. Idag har jag och min kära och fantastiska vän, Rosie, haft en heldag tillsammans. Fast jag började lördagsmorgonen med Pillan och morgonpromis kvart över 8. Sedan dusch, fix och frukost. Micke körde mig in till Farsta och pendeltåget. Ja, jag har åkt pendeltåg idag. Klockan 10.25 hoppade jag på tåget och där satt min vackra och älskade vän, Rosie, redan på tåget. Vi åkte till centralen och knallade till spårvagnen som tog oss långt ut på Djurgården. Vi knallade till Rosendals Trädgårdar. Vi var ju ganska tidigt ute för de öppnade klockan 11. Tur var det! Oj, vad mycket folk det kom dit idag. Vi satt ute i solen och fikade och drack vin till halv 4 ungefär. Såååå härligt! Vi babblade, mös och babblade lite till och mös massor ännu mer. Sedan shoppade vi lite i brödbutiken och tittade i växthusen på de fina blomsterarrangemang och blommor de har där. Efter det knallade vi längs med hela Djurgården i det härliga vädret. På Strandvägen på kajen satte vi oss på ett härligt ställe i solen och tog ett glas vin till. Mm.... så gott och såååå mysigt. Efter det så knallade vi till Centralen och tog pendeltåget hemåt igen. Rasmus hämtade mig i Farsta klockan 19.00. Vilken lyx! Hemma väntade middag och resten av familjen. Ännu mera lyx!
Vilken dag! Vi hade så mycket att prata om idag, jag och Rosie, så vi behövde verkligen en heldag tillsammans. Vi är faktiskt ganska bra på det. Ta heldagar och göra mysiga saker. I höstas åkte vi till Trosa en dag. Ibland har vi tagit båten till Vaxholm och där är ju också så härligt. Vi bor i en fantastisk stad med oändliga möjligheter så det är ju bara att ta för sig.

Rosie och jag lärde känna varandra 1977-07-07. Hennes familj köpte hus i Vidja. Ett hus som låg längs med Vidjavägen så vi hade bra koll på dem. Vi kallade dem för "Gröngölingarna" för de hade alla likadana träningsoveroller och just i färgen grönt. Vi lärde känna varandra och har alltid varit goda vänner. Har upplevt så mycket skoj tillsammans under alla år och jag dessutom den stora glädjen att vara gudmor till hennes son Ted. När Rosie och familj flyttade permanent till Vidja började hon dessutom i min klass och då var ju lyckan ännu större.

En god och kär vän som har en underbar humor och alltid nära till skrattet.

Hoppas ni alla har en mysig lördagkväll. Jag känner hur det värmer i ansiktet efter dagens sol och det känns härligt. Kanske vinet gjorde mig lite varm också. Tack Rosie, för en fantastisk dag. Det gör vi om snart igen.

Din kommentar
Postat av: Cattis

Vilken härlig dag ni verkar ha haft härliga tjejer

2011-04-17 @ 10:12:43
Postat av: Kusin Hjördis

Vilken härlig dag ni hade! Härligt med vår! Allt känns mycke lättare. Väntar på krokusar och scilla men snön tinade bort nu under helgen så vi får nog vänta lite till.... Många kramar från norr

2011-04-18 @ 10:11:37
Postat av: Rosie

Hello gumsan, nu som först gick jag in och kollade det du skrivit. Tack för en helt underbar dag med dig och för allt gulligt du skrivit och tack detsamma underbara vän. Vi hörs vidare, nu ska jag till Isabelle och kolla hennes nya byrå hon köpt. puss och kram från din vän Rosie

2011-04-19 @ 20:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0