Vänskap!



Vänner förgyller livet! Vänner ventilerar och umgås du med. Vänner hel:ar dig. Vänner hjälper dig. Vänner rådgör du med. Vänner skrattar du med. Vänner gråter du med. Vänner har du traditioner med. Vänner är många gånger viktigare än allt annat. Vänner är som den bästa skatten.

Idag satt jag på möte på jobbet. När jag kommer från mötet står dessa blommor på mitt skrivbord. Min fina goa Ullis har varit och lämnat dessa till mig. "Bara en liten fredagsbukett", sa hon när jag pratade med henne. Denna bukett betyder så mycket för mig och gör mig så otroligt glad. Ser ni lappen? Det står "kärlek" och så har hon ritat ett hjärta. Vilken vän! Hon är världens goaste. Har inte känt henne så länge, men hon känns som min syster. Känslomässigt står vi varandra jätte nära och jag älskar henne massor. Ullis är en skatt. Bättre än ett kinder ägg där man har 3 önskningar. Hon fyller alla dina önskningar med 1 önskning.

Har en annan gammal god vän som jag vill nämna också. Har känt henne lite grann sedan tonåren, blev sambo för 24 år sedan och lärde känna henne jätte mycket. Har haft så mycket skoj med henne genom åren. Ni som läser detta vet vem det är. Cattis! Vi bodde ihop i 2 år och det gick verkligen jätte bra. 2 tjejer som delar på ett hushåll brukar ledsna på varandra ganska snabbt, men inte vi. Helt otroligt egentligen. Vi är och var redan då väldigt olika, men vi kompletterade varandra förmodligen väldigt bra. Åren gick och vi har alltid haft kontakt, men jag fick barn och sedan när mina barn blev lite större fick hon barn. Vi har inte glidit ifrån varandra, men kontakten har inte varit lika tajt. Men nu känns det som vi har fått nytändning i vår vänskapsrelation och det är helt underbart. Igår fick Lisa ett paket i brevlådan. Från Gudmor Cattis. Det innehöll en påse påskskum. Inte märkvärdigt på något vis, men vilken lycka för en 11-åring som nästan aldrig får post och fick det denna gång och dessutom ett paket från sin gudmor. Små saker som betyder så mycket. Det vet Cattis hur man gör för att glädja andra. Och det gjorde Ullis idag också med mig när hon var upp med blommor på mitt jobb.

Ikväll har vi varit på middag hos Cattis och familj i Gubbängen. Så trevligt och gott. Hade kunnat stanna mycket längre, men Rasmus (sonen och chaffören) skulle iväg på bilträff i Barkarby och Lisa var dessutom trött så det var bara att pallra sig hem. Lika bra det så jag är pigg imorgon. För då ska jag träffa åter en gammal vän, Rosie. Vi har känt varandra sedan 1977-07-07, men henne ska jag berätta om en annan gång.

Tusen kramar till er och tack för att ni läser! Trots att det sällan är någon som kommenterar så har jag typ 30-80 besökare varje dag och det tycker jag är mycket. Jag är glad att ni läser min blogg. Känns liksom lite roligare att skriva då.

Ha en toppenhelg nu i det underbara vårvädret. Värna om dina vänner och krama dem massor!


Din kommentar
Postat av: Cattis

Du är fantastisk Moni, på alla sätt och det är din familj också, Micke, Lisa och Rasmus ni betyder så mycket för oss. Ni finns där i vått och torrt och så tror jag att många tycker, bättre vänner får man leta efter. Dessutom har du en jättefin blogg

2011-04-16 @ 10:12:30
Postat av: kattis

som jag sagt tidigare, du skriver så fint

2011-04-16 @ 18:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0