Påsk - me like! På skärtorsdagen hade vi knytis hos mor och far!



Vilken påskhelg!

Sommarvärme och härliga människor. Kan inte bli bättre!

Vi började påsken med knytis hos mormor och morfar, mina föräldrar. Emmelie, Patrik, Veronica, Henry, Micke, Lisa, jag och så mamma och pappa. På påskbordet avnjöt vi Emmelies ägghalvor med god röra på, Veronicas varmrökta lax och goda sill, Mickes gubbröra på kavring, mormors köttbullar och kasslergratäng (hon var så orolig att vi inte skulle bli mätta.... hihi, känner ni igen det från era mammor?), även hennes nybakta goda bröd, och så lite ostar, gott vin och även Champagnekonjak som mamma fick på sin 80-årsdag från kusin Cecilia. Vi har inte varit några Konjaksfanaster innan, men måste erkänna att denna var riktigt god. Så vi skålade och tackade Cecilia som kom hela vägen från Malmö till Stockholm och överraskade mamma på hennes dag för drygt 1 år sedan. Och dessutom hade denna smarriga dryck med sig.

Lite konstiga blev vi dock. Som ni kan se på bilderna. Bland annat lekte vi leken "vem har längst tunga" och även efter efterrätten som bestod av mormors egenhändigt plockade blåbär från Vidjaskogen och glass, leken "vem har blåast tunga". Vem tycker ni vann?

Patrik hittade dessutom på en egen liten lek med halsbandet på näsan, men den fick han leka själv.

Vi letade påskägg som påskharen gömt ute på tomten åt oss. Mös tillsammans. Så mysigt att träffas och umgås. Vilken härlig familj jag har. Älskar er alla och är så tacksam att ni finns. Mamma och pappa myser självklart massor när de har sina barn och barnbarn omkring sig. Lite ledsen var mamma dock att hon inte köpt något påskägg till sitt barnbarnsbarn Ulf-Henry (Veronicas hund), men han tog det bra och verkade inte sur på gammelfarmor.

Mitt när vi sitter och äter middag så knackar det på dörren. Lämpligt nog kom ett gäng påskkärringar på väg till Blåkulla som behövde lite godisenergi på vägen. Så söta och fina. Snacka om tajming!

Bättre inledning på påsken kunde vi inte ha. Tack alla som bidrog till en härlig skärtorsdag.

Imorgon ska jag försöka hinna med att skriva om påskkalaset som vi hade hos oss på långfredagen.

Nu ska jag krypa ned i sängen bredvid min Sudoko:nde man.

Kram till er, och god natt!

Din kommentar
Postat av: Cattis

Vad mysigt ni verkade ha, fina bilder!

2011-04-27 @ 10:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0