Glöggmys i växthuset - Harmonien!



Hej på er!

I lördags var vi på mysiga Siggesta Gård på julmarknad. Det snöade och var kallt. Goda dofter spred sig av alla godsaker som såldes av flitiga tillverkare. Jag köpte lite blommor, godis, heminredningspyssel, fina dekorationsströssel som ser ut som snöflingor m m. Lisa köpte sig en polkagrisklubba, Micke en älgkorv och med till Rasmus köpte vi fudge. Vi fikade gott i det fantastiskt fina orangeriet. När vi var färdiga med julmarknaden kände vi att vi inte var färdiga med varandra (jag och Pillan). Så vi bestämde oss för att dricka lite glögg före middagen. Sagt och gjort; jag roddade kakor och tillbehör och Pillan lussebullar och glögg. Jag sa även till våra trevliga grannar Britt och Orvar att komma över. Så vi hade en jätte härlig stund tillsammans. Massor med tända ljus, gott och trevligt på alla sätt och vis. Enkelt och kravlöst! Tänk vad livet kan vara toppen!

Hoppas ni haft en härlig helg! 18 dagar kvar till julafton. Helt otroligt!

Må så gott! / Kramar Moni

Din kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0