Nya tapeter i vardagsrummet och oktoberfest light!



Hej på er!

Vad tycker ni?

Vi är helnöjda. Gissa om det var läskigt att köpa dessa tapeter. Men vi var så förtjusta i den både jag, Micke och Lisa. Jag sa att det kommer inte funka i vårt lilla vardagsrum med lågt i tak och konstiga vinklar och vrår och fondfägg är inte aktuellt i vårt vardagsrum heller. "Vi kör", sa min Micke, som annars inte är sådär väldigt intresserad av heminredning. Lisa var också säker. Jag gillade tapeten, men kände att det blir för mönstrat och rörigt i rummet. Men sagt och gjort, vi "körde" och nu är det klart. Det känns jätte mysigt och ombonat här inne.

Hoppas allt är bra med er och att ni har en mysig höstkänsla i kroppen.

Vi var i skogen igår och hittade massor med svamp. Jag och Lisa plockade, men Cattis var med och hon är en riktig svampplockarexpert så vi fick även mycket av hennes svamp och det näst bästa, förutom att få svampen som hon plockat, är att den är i stort sett rensad när hon lägger ned den i korgen. Jag är ju ingen van svampplockare så jag är glad att hitta svamp och fylla korgen med något, men jag har lite att lära av henne. Det är ju skönt när man kommer hem och inte behöva rensa den.

I lördags hade vi lite oktoberkalas i växthuset.





Mamma hade kokat surkål, Ullis hade köpt fina kringlor, vi hade öl och korvar i alla former och storlekar, Stine hade bakat gott surdegsbröd och så hade vi lite annat smått och gott förstås. Vi satt nere i växthuset med massor av tända ljus. Fotogenkaminen värmde oss. Utanför lös maschaller och en brasa. Men det viktigaste av allt: härliga vänner som fyller en med kärlek och energi. Tack Ullis, Conny, Stine och Fredrik för att ni förgyllde vår kväll i lördags och TACK för att ni är så fina vänner.

Må så gott, ni som läser min blogg. Är glad att du kikar in här.

Kramar och kärlek, Moni!

Din kommentar
Postat av: Anonym

Åh så fint det blev!!! Vi har oxå en sån tapet i vardagsrummet som liksom skiftar i guld och silver beroende på hur ljuset ligger på. Det är häftigt! Blir så levande!



Kramen på dig!

Nettan

2011-10-24 @ 18:01:19
Postat av: kattis

så fint, våga och vinn, vilken fest med ljus och pynt, kram från kattis

2011-10-24 @ 20:37:34
Postat av: Diana

Supet snyggt :-) har den i mitt sovrum <3

2011-10-24 @ 20:45:56
URL: http://sweetdi.blogg.se/
Postat av: UllisKusin

Jättefint blev det o passar alldeles utmärkt i ert lilla bo. Dessutom hade det varit hur mysigt som helst att få vara med på "partyt" :) Hatar avståndet oss emellan lika mycket som jag älskar dig <3

2011-10-25 @ 12:42:18
Postat av: Cattis

Superfint både i verkligheten och på bild! Blir inspirerad och ska försöka ta tag i vårt projekt i Klaras rum. Härliga bilder från växthuset också och dina fina vänner.

2011-10-25 @ 12:50:53
Postat av: Cattis

Superfint både i verkligheten och på bild! Härliga bilder från växthuset och fina vännerna! Blir inspirerad att ta tag i vårt projekt med att tapetsera i Klaras rum.

2011-10-25 @ 12:54:27
Postat av: Carina

Vad fint det blev!! Och vad mysigt det ser ut i växthuset med mysmiddag! Kram

2011-10-25 @ 14:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0