Lite bilder från vårt lilla hus



Första bilden är från vårt badrumsfönster. Där har jag blandat loppisfynd och lite nya flaskor som bl a min fina Cattis köpt till mig. Fotogenlampan på bild 2 är också ett arv från Mickes mormor Elsa. Visst är den fin! Vi brukar tända den på kvällarna och den ger så mysigt sken. Bild nr 3 är taget i hallen utanför Lisas rum. Bild nr 4 och 5 är från vårt sovrum. Världens minsta. Precis att en 140 cm säng går in och ca en halvmeter runt om så man kan gå runt sängen. Visst är byrån och pigtittaren fina. Byrån hittade jag för några år sedan i Skogås för 200 kr. Pigtittaren köpte jag när jag var på SPA i april 2010 med mina goa väninnor Stine och Sussan. Vi stannade till på en loppis och där stod den fina pigtittaren och väntade på att jag skulle köpa den. Kom inte ihåg vad jag betalade, men tror det var ca 200 kr också. Bild nr 6 är från vårt lilla köksfönster där krokusen kämpar fram sina blommor till oss så vi ska få titta på dem och längta ännu mer till våren. Bild 7 är också från köksfönstret där fina S:t Paulior sprider sin skönhet. Bild 8 är en liten minnesplats vi har här hemma för Mickes pappa Gösta (som gick bort för snart 3 år sedan). Mossan som ligger bredvid ljuset är från hans favoritplats på jorden - Risö. Och till sist, bild nr 9, min fina älskade Lisa. Genomförkyld och idomin runt näsan. Men lika söt ändå. Hon såg när jag visade bilden för henne att fårskinnet som ligger över ryggstödet ser format ut som ett hjärta. Det är ju passande för en så hjärtlig och älskad dotter - eller hur!

Puss och kram på er, nu ska vi fika!

Din kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0