Mysig första advent!

Heeej!

Visst är det mysigt med all snö. Vilken julstämning redan till första advent. Det är ju inte vi Stockholmare bortskämda med. Vi har hunnit provsmaka årets jubileumsglögg med saffranssmak. Den var god. Kunde varit lite vassare saffranssmak i, men annars god. Sedan har jag hittat en ny favorit. Lakritsglögg! Jag är ju en saltlakritsfantast och lakritsglögg går mer åt saltlakrits än sötlakrits. Mums! Den lär det bli fler inköp av.

Igår var vi på Hannas julmarknad. Så mysigt! Har du varit på Hannas Trädgård som ligger på Ågestavägen? Om inte kan jag varmt rekommendera ett besök där. Det är som Rosendahl light, men de har mer prylar att shoppa. Ett sån´t ställe skulle jag kunna tänka mig att ha. Tänk att jobba i den miljön. Mmm..... Det vore ljuvligt!

Idag har Lisa haft dansuppvisning. Såååå duktiga och stolt mamma var jag verkligen. Det är så härligt med dans och musik. Svårt att sitta still när man sitter i publiken. Det är kul att se hur de utvecklas från termin till termin också. Vilka framsteg de gör!

Nu väntar middag och sedan soffmys med glögg och våra hembakta pepparkakor och saffransbullar.

Ha en jätte mysig första adventskväll! Skål och kram! / Moni

Din kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0