Dan före dopparedan.....

God morgon!

Tänk imorgon är det självaste julisafton. Härligt! Det är 18 minus ute, brasan sprakar bredvid mig här hemma. Rasmus och Lisa sover och Micke jobbar. JAG ÄR LEDIG NU! Ska bli så skönt! Idag blir det en hemmafixardag, ska iväg en liten sväng bara. Sedan kommer Veronicas hund, Ulf-Henry, hit och ska vara med oss idag, sova här i natt och även fira jul med oss.

Igår var vi på Sundby Gård med min enhet på jobbet och åt ett fantastiskt gott och fräscht julbord. Mums! Jag som är som Skalman i Bamse och måste äta och sova på mina "tider", men igår var jag faktiskt mätt hela kvällen. Det var en mysig avslutning med jobbet för detta år.

I tisdags hade vi klä-granen-jul-mys här hemma hos oss. En tradition som vi haft i 21 år, med andra ord alla jular som vi bott här. När huset var pyttelitet och vi inte kunde duka något långbord så ville vi ändå ha en tradition hemma hos oss. Då införde vi att vi samlades hos oss någon dag före julafton för att klä granen och äta gröt. Så mysigt. Nu ses vi alla på julafton i år, men inte min fina gud/brorson Fredrik, som åker till sin pappa och familj i Åtvidaberg, så då var det ett perfekt tillfälle att träffa honom en kväll också. Så mysigt! Jag blir så varm i hjärta och själ när jag har alla dessa härliga människor omkring mig och måste nästan nypa mig i armen för att förstå att det är mina syskonbarn+respektive, föräldrar och syster. Och så min egen familj förstås. Älskar er alla så och tack för att ni finns för mig och förgyller mitt liv.

Nu ska jag sätta fart med julbestyren. Ha en toppendag! Kramar Moni

Din kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0